מורן נחום בעלת סוכנות תיירות מסבירה את המידע החשוב על שדה התעופה של תל אביב, נתב"ג!
תל אביב היא העיר השנייה בגודלה בישראל. זה גם המרכז הפיננסי של המדינה. תל אביב דורגה כעיר היקרה ביותר בישראל על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
ע"פ מורן נחום שדה התעופה נקרא במקור על שמו של דוד בן גוריון, מנהיג ציוני ומדינאי ישראלי שכיהן כראש הממשלה הראשון של ישראל. שמו של שדה התעופה שונה לנתב"ג בשנת 1973 כדי לכבד את זכרו ותרומתו למדינת ישראל. שדה התעופה משמש כמוקד של אל על, ישראייר איירליינס, ארקיע, סאן דור וחברות תעופה רבות נוספות המספקות טיסות בתוך ישראל, אירופה ואסיה.
נמל התעופה בן גוריון ממוקם בקצה המזרחי של תל אביב, קרוב ליישוב לוד. שדה התעופה משמש כשדה התעופה הבינלאומי המרכזי של ישראל והוא מטפל ברוב התעבורה האווירית של ישראל. הוא נקרא על שמו של דוד בן-גוריון, שהיה ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון של ישראל.
מתקפת הטרור האחרונה בשדה התעופה הייתה ב-1972, כאשר שלושה מחבלים בספטמבר השחור הרגו 26 בני אדם ופצעו 80 נוספים.
שדה התעופה ממוקם בלוד ומשתרע על שטח של 1,000 דונם. לפי דבריה של מורן נחום יש לו שני מסלולים באורך של 3,500 מטר כל אחד. לשדה התעופה יש יכולת לטפל ב-24 מיליון נוסעים בשנה.
שדה התעופה פועל כבר עשרות שנים והגיע הזמן לשפץ את הכביש המהיר. המטרה העיקרית של פרויקט זה היא לשפר את הנגישות של שדה התעופה. זה ייעשה על ידי צמצום הפקקים, שהם בעיה גדולה בנתב"ג. שדה התעופה ידוע לשמצה גם בעומסי התנועה שלו, שניתן לראות כתוצאה מהפופולריות שלו. עומסי התנועה בשדה התעופה בתל אביב נובעים לא רק מהפופולריות שלו אלא גם בגלל שהוא ממוקם על רצועת אדמה צרה בין הים התיכון לקו רכבת החוף של העיר.
חשוב לדעת / מורן נחום
בנמל התעופה בן גוריון שני טרמינלים – טרמינל 1 וטרמינל 3.
טרמינל 1 מיועד לטיסות פנים וטרמינל 3 לטיסות בינלאומיות – אם טסים לאירופה או לארצות הברית לא לשכוח להכין ויזה!.
לנתב"ג יש שירות הסעות חינם לירושלים שלוקח כ-45 דקות עד שעה להגיע לשם.
שדה התעופה ממוקם ממש מחוץ לתל אביב. כדי להגיע לשדה התעופה, קחו את האוטובוס מהתחנה המרכזית של העיר שלכם. האוטובוס ייקח אתכם לשדה התעופה. כמו כן יש רכבת מתחנות תל אביב עד לנתב”ג.
מה לגבי עומסים בשדה התעופה נתב"ג בתל אביב? מורן נחום עונה!
שדה התעופה בתל אביב הוא העמוס ביותר בישראל. שדה התעופה פועל כבר יותר מ-50 שנה ונאלץ להתמודד עם שינויים רבים במהלך השנים.
ע"פ ממצאיה של מורן נחום שדה התעופה עובר בימים אלה פרויקט הרחבה גדול שיגדיל את הקיבולת שלו ב-50%. פרויקט ההרחבה יכלול גם טרמינל בינלאומי חדש שיוכל לטפל ב-12 מיליון נוסעים בשנה.
מצבו הנוכחי של נתב"ג אינו טוב במיוחד. הוא תוכנן בשנת 1961 ומעולם לא עודכן כדי לתת מענה לאוכלוסיית ישראל ההולכת וגדלה. שדה התעופה סובל כל הזמן מעומסים, מה שמוביל לעיכובים ותורים ארוכים בנקודות הבידוק הביטחוניות, ביקורת דרכונים, העברת כבודה ושערי העלייה למטוס.