ניהול מוניטין הוא סוג של שיווק שמטרתו לשלוט באופן שבו אדם, חברה או מותג נתפסים על ידי הציבור. ניתן לעשות זאת באמצעים שונים כגון אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שיווק ברשתות חברתיות ושיווק תוכן.
מטרת ניהול המוניטין היא לשפר את הנוכחות המקוונת של החברה באמצעות מאמרים חיוביים, ביקורות ואזכורים. שליליים מדוכאים על ידי הסרתם מגוגל או דיכוי הדירוג שלהם בגוגל.
כפי שאנו יכולים לראות מההגדרה, לא מדובר רק בהסרת אזכורים שליליים אלא גם בדחיקתם בגוגל. שירותי ניהול מוניטין עובדים על שני הצדדים – הם עוזרים עם אזכורים שליליים אבל גם עם חיוביים כך שהם נראים יותר כשאנשים מחפשים את שם המותג שלך בגוגל.
ניהול מוניטין הוא תהליך של ניהול תפיסה ציבורית של אדם, מותג או עסק. מטרת ניהול המוניטין היא לנהל את המוניטין של החברה כך שלא תיגרם לה השלכות שליליות.
לירון קטלן מומחה מוניטין ובעליה של סוכנות ניהול מוניטין: "האינטרנט הוא מקום שבו אנשים יכולים להגיב על כל דבר ועניין. זה אומר שתמיד יש סיכוי לקבל משוב שלילי על החברה, המוצר או השירות שלך. משוב שלילי יכול לבוא בצורה של ביקורות, פוסטים בבלוג, מאמרים ועוד. על מנת להציל את החברה שלך מהשפעה שלילית ממשוב מסוג זה, חשוב שתהיה לך אסטרטגיית ניהול מוניטין במקום."
חברות מסוימות חוששות שהן לא יוכלו להסיר את כל האזכורים השליליים על העסק שלהן מכיוון שאין להן מספיק זמן או משאבים לעשות זאת. עם זאת, ישנן חברות רבות שמציעות שירותי ניהול מוניטין בתשלום והן עושות את כל העבודה בשבילך!
כמה עולה לעשות ניהול מוניטין?
ישנם גורמים רבים שקובעים כמה עולה ניהול מוניטין. לדוגמה, גודל החברה שלך ישפיע על העלות. ככל שיש לך יותר אנשים בצוות, כך העלות של ניהול מוניטין תהיה גבוהה יותר.
חשוב לשמור על מוניטין טוב באינטרנט. ניתן לעשות זאת על ידי הסרת אזכורים שליליים, דיכוי אזכורים שליליים בגוגל וניהול המוניטין שלך בגוגל.
לא מדובר רק בהסרת אזכורים שליליים מגוגל, אלא גם בדחיקתם. עלות ניהול המוניטין משתנה עבור כל חברה, בהתאם לגודלה ולענף שלה וכמובן בהתאם לאופי הפרויקט הנדרש.
האם באמת אפשר להסתיר תוצאות שליליות מגוגל?
גוגל נודע כמנוע חיפוש שמסוגל לא רק לספק לנו את המידע הרלוונטי והמדויק ביותר, אלא גם כזה שמסוגל ללכוד את כל המידע באינטרנט.
מערכת האינדקס של גוגל מבוססת על אלגוריתמים שנועדו לספק למשתמשים חוויה מותאמת אישית. זה כולל סינון של כל התוכן שאולי לא רלוונטי או מתאים להם.
גוגל נודע כמנוע חיפוש שמסוגל לא רק לספק לנו את המידע הרלוונטי והמדויק ביותר, אלא גם כזה שמסוגל ללכוד את כל המידע באינטרנט. מערכת האינדקס של גוגל מבוססת על אלגוריתמים שנועדו לספק למשתמשים חוויה מותאמת אישית. זה כולל סינון של כל התוכן שאולי לא רלוונטי או מתאים להם.
גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. יש לו אינדקס של למעלה מ-130 מיליארד דפי אינטרנט וכ-1 טריליון כתובות אתרים באינדקס. גוגל משתמשת במגוון שיטות לדירוג דפים, כולל אלגוריתם PageRank שלה, שבודק את מספר ואיכות הקישורים לעמוד כדי לקבוע הערכה גסה של חשיבות האתר. אז אם אתם רוצים שהאתר שלכם ידורג גבוה יותר בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP) של גוגל, חשוב שתדעו איך לשלוט במוניטין שלכם בגוגל.
ישנן כמה דרכים בהן תוכל לעשות זאת: על ידי דיכוי אזכורים שליליים בגוגל, הסרת אזכורים שליליים מהאתר שלך, או על ידי ניהול המוניטין שלך באמצעות טכניקות SEO.
אתיקה של ניהול מוניטין
בחלק זה נדבר על האתיקה של ניהול מוניטין. לכל סיפור יש שני צדדים. מצד אחד יש חברה שרוצה להסתיר תוצאות שליליות מגוגל ובצד השני יש מי שרוצה להדחיק אזכורים שליליים בגוגל. ייתכן שהחברה הראשונה עושה את זה מסיבה טובה כמו לא רוצה שהמתחרים שלה יגלו על שערורייה שהם היו מעורבים בה. ייתכן שהאדם השני עושה את זה מסיבות אישיות משלו כמו הסתרת הביקורות הרעות שלהם מלקוחות או לוודא שכל אזכור שלהם חיובי.